Galati

5 beneficii ale unui sistem CRM in contextul evenimentelor din ultimii ani

5 beneficii ale unui sistem CRM in contextul evenimentelor din ultimii ani

Detalii stire

Categorie
Stiri afaceri - economie
Modificat
acum 1 luna si 1 saptamana
Vizualizari
41

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Chiar daca administram o afacere, lucram in vanzari sau marketing, interactiunile cu clientii sunt esentiale pentru orice activitate commerciala. Lumea este insa in continua transformare, sub influenta unor factori diversi: economici, tehnologici, sanitari etc. Managementul relatiilor cu clientii este direct expus acestor factori si se adapteaza dinamic, indiferent daca vorbim de ajustarea unor strategii de business, abordarea unor noi canale de comunicare sau pur si simplu implementarea unor noi unelte pentru afaceri. Companiile si profesionistii atenti la tendinte sunt printre primii care reusesc sa se adapteze la realitatea pietei si sa aiba succes in relatiile de afaceri.

Cat de altfel va fi 2022 nu putem sti decat analizand cateva semnale din economie:

1. Lipsa/diminuarea interactiunilor fizice se pastreaza si in 2022. Munca la distanta devine standard de business in Romania, in vara anului trecut 60% dintre angajatii romani preferau sa lucreze de acasa cel putin 3 zile pe saptamana, iar jumatate si-ar fi dorit sa nu mai mearga deloc la birou. Adaptarea la aceasta realitate implica alinierea sistemelor CRM sau implementarea unora, acolo unde este cazul.

2. Ciclul de vanzare creste considerabil. Analizele unor studii arata ca in B2B cumparatorii vor sa ramana anonimi, cat mai mult timp in procesul de achizitie si compara mai multe oferte/furnizori decat inaintea pandemiei. Daca in urma cu cativa ani, multe companii puteau evalua cu exactitate care este ciclul de vanzare al unui produs, astazi acest indicator este aproape necunoscut. Lipsa de predictibilitate trebuie compensata prin tehnologie, sistemele CRM moderne avand capacitatea sa gestioneze toti pasii procesului de vanzare si sa permita interventia in timp util.

3. Automatizarea devine esentiala. Utilizatorii din generatiile digitalizate nativ se asteapta ca aplicatiile de business sa-i scuteasca de anumite sarcini manuale. Prin urmare opun rezistenta la adoptarea unor aplicatii CRM invechite, atat ca functionalitati cat si ca interfata. Considera ca nu ii reprezinta si ca nu le genereaza castig de timp si eficienta.

Procesele de business ale diferitelor companii au fost afectate de pandemia de coronavirus, fluxurile de functionare fiind astfel puternic perturbate. Mai mult ca niciodata, organizatiile se indreapta spre solutii de automatizare si digitalizare, care pot sa deschida noi oportunitati pentru acestea.

In continuare, vom prezenta 5 avantaje ale unui sistem CRM, aplicabile business-urilor din diferite industrii si dimensiuni.

1. Reducerea costurilor

Din nefericire, pandemia a determinat diferite companii sa reduca resursele existente, fie ca vorbim de cele tehnologice, de personal sau de facilitati. Cu toate acestea, o organizatie are nevoie de anumite lucruri fundamentale pentru a-si aplica fluxurile de lucru.

Un software CRM constituie o tehnologie eficienta din punct vedere al costurilor si care poate oferi numeroase instrumente de imbunatatire a functionarii unei companii. Astfel, statisticile arata ca rentabilitatea investitiei pentru un astfel de sistem este ridicata, ajungand pana la 8,5 dolari pentru fiecare dolar cheltuit. In concluzie, un instrument simplu si eficient precum CRM-ul poate obtine cele mai bune rezultate la cele mai reduse costuri.

2. Minimizarea pierderii datelor

Fiecare business se confrunta cu cantitati semnificative de date, incepand de la informatiile despre clienti, continuand cu registrele de vanzari si ajungand pana la rapoartele lunare. Toate acestea sunt indispensabile functionarii corecte a unei companii. Insa, in contextul de fata, in care activitatea angajatilor este perturbata si comunicarea intre acestia intampina tot mai multe dificultati, extragerea datelor poate intampina dificultati.

Sistemele CRM ofera posibilitatea stocarii si gestionarii datelor din multiple surse, colectandu-le dintr-un punct extern si redirectionandu-le cu usurinta catre tablourile centrale. Cu ajutorul acestora te poti asigura ca eviti pierderea informatiilor relevante si a oportunitatilor care pot rezulta de pe urma lor.

3. Optimizarea si planificarea

Indiferent de natura business-ului, el nu poate supravietui pe termen lung fara o planificare detaliata si bine formulata. Dificultatea realizarii acesteia este insa accentuata de pandemia de coronavirus, alaturi de strategie ea devenind greu de gestionat, in special in contextul muncii de la distanta. Este necesar insa sa existe o programare a activitatilor care sa asigure atat o livrare a serviciilor sau produselor in timp util, cat si o supraveghere atenta a operatiunilor.

Un software CRM ofera instrumente de coordonare a sarcinilor pentru o imbunatatire a productivitatii. Mai mult, el permite colectarea datelor relevante in locatiile corespunzatoare cu cea mai mare precizie. Informatiile acumulate cu ajutorul bazelor de date CRM ofera indicatii cu privire la gestionarea anumitor procese de afaceri, oferind astfel un avantaj competitional important.

4. Managementul conexiunilor si comunicarii

Munca de la distanta a devenit o norma in prezent, distantarea sociala si evitarea contactului direct fiind masuri impuse la nivel global. In conditiile in care personalul este raspandit in diferite locatii, coordonarea si organizarea pot intampina dificultati.

Solutiile CRM sunt eficiente in gestionarea conexiunilor cu utilizatorii si clientii. Informatiile prezente in bazele de date pot fi accesate de multiple persoane, din orice locatie, in timp real. In acest fel, angajatii au un punct comun de referinta si o idee clara asupra sarcinilor de indeplinit.

Mai mult, sistemele CRM ofera optiuni precum asistenta prin chat sau email pentru gestionarea intrebarilor si problemelor clientilor. De asemenea, prin intermediul acestora poate fi realizata o programare regulata a notificarilor si actualizarilor, spre beneficiul fiecarui utilizator.

5. Stabilitate si siguranta pe termen lung


Situatia actuala a constituit o surpriza pentru marea majoritate a companiilor, acestea fiind prinse nepregatite. Viitorul poate fi imprevizibil, iar business-urile trebuie sa fie pregatite pentru orice, inclusiv pentru intampinarea unui context similar. Investitia in noi tehnologii reprezinta o sarcina costisitoare, in conditiile in care securitatea organizatiei nu prezinta cea mai mare stabilitate.

CRM-ul reprezinta un sistem eficient din toate punctele de vedere, care a contribuit semnificativ la dezvoltarea succesului companiilor in trecut. El integreaza automatizarea in toate aspectele functionarii sale, scalabilitatea sa fiind astfel ridicata. O solutie CRM are un nivel ridicat de personalizare, putand incorpora sarcini complexe cu actualizari simple.

Acestea sunt doar cateva dintre motivele pentru care un sistem CRM reprezinta o alegere inteligenta pentru dezvoltarea business-urilor in contextul diverselor schimbari si evenimente la care luam parte. Daca sunteti interesati sa aflati mai multe informatii sau sunteti in cautarea unuei solutii CRM, echipa Scribsoftware va sta la dispozitie si va asteapta sa gasim impreuna cele mai bune raspunsuri si solutii.

+04 0729 905 555
https://scribsoftware.ro